ІНФОРМАЦІЙНИЙ КАБІНЕТ
ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ ПОЗАШКІЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
/documents/dokumenti_pnz.doc
"Ідеї педагогічної взаємодії
можна відобразити формулою:
світ дитини плюс мотивація
діяльності, плюс співпраця, плюс
відкритий світ дорівнює успіх
кожного!"
Є.С. Заїр-Бек
можна відобразити формулою:
світ дитини плюс мотивація
діяльності, плюс співпраця, плюс
відкритий світ дорівнює успіх
кожного!"
Є.С. Заїр-Бек
Безпосередній організатор фахового вдосконалення, підвищення професійної компетентності педагогічних кадрів позашкільного навчального закладу - методична служба вцілому і особа методиста зокрема, яка є одним із безпосередніх організаторів навчально-виховного процесу та гарантом його якості й результативності.
Такою роботою в Зіньківському будинку дитячої та юнацької творчості займається досвдчений педагог та методист Лисак Світлана Миколаївна, методичний стаж якої складає 15 років. У позашкільному закладі нею створена система методичної роботи, всі форми та методи якої мають на меті сприяти плеканню педагогічних кадрів з високим рівнем професіоналізму, інноваційним творчим стилем аналітичного мислення. Найважливішою формою методичної роботи є методичні об’єднання педагогічних працівників. Склад методичних об’єднань різнорівненвий, тому в рамках об’єднання робота розпочинається з розробки точних цільових настанов, від яких залежить вибір і пошук відповідних форм навчання. Робота методичного об’єднання для керівників гуртків планується на рік.

Навчальний процес у позашкільному закладі проходить за апробованими програмами. Під час розробки цих програм керівникам гуртків надається методична допомога, виходячи з того, що все, що відбувається на занятті гуртка будується за принципом: не діти для програми, а програма для дітей. Також методист забезпечує підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, розвиває творчий потенціал сучасного педагога-позашкільника, вдосконалює його методичну культуру.
Такою роботою в Зіньківському будинку дитячої та юнацької творчості займається досвдчений педагог та методист Лисак Світлана Миколаївна, методичний стаж якої складає 15 років. У позашкільному закладі нею створена система методичної роботи, всі форми та методи якої мають на меті сприяти плеканню педагогічних кадрів з високим рівнем професіоналізму, інноваційним творчим стилем аналітичного мислення. Найважливішою формою методичної роботи є методичні об’єднання педагогічних працівників. Склад методичних об’єднань різнорівненвий, тому в рамках об’єднання робота розпочинається з розробки точних цільових настанов, від яких залежить вибір і пошук відповідних форм навчання. Робота методичного об’єднання для керівників гуртків планується на рік.

ОСНОВНИМИ ПРИНЦИПАМИ ОРГАНІЗАЦІЇ МЕТОДИЧНОЇ СЛУЖБИ В БУДИНКУ ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ Є:

- Відповідність системи методичної роботи позашкільного навчального закладу сучасному замовленню держави.
- Науковість, що вимагає знання сучасних теоретико-методологічних основ розвитку вітчизняної та зарубіжної педагогіки, психології, соціології та питань виховання творчої особистості.
- Системність, що сприяє відпрацюванню мети, завдань, змісту, форм, методів як цілісної системи позашкільної діяльності.
- Послівдовність, наступність, безперервність, масовість, що вимагає всебічного охоплення педагогами різних форм методичної роботи протягом року.
- творчий характер, що обумовлює максимальну активізацію діяльності педагогів.
- Оперативність, гнучкість, мобільність у врахуванні сучасних вимог до розвитку позашкільної освіти.
- Колективний характер, що вимагає поєдання зусиль усіх структур педагогічного колективу.

ЗМІСТ ДІЯЛЬНОСТІ МЕТОДИЧНОЇ СЛУЖБИ ПОЗАШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ СКЛАДАЮТЬ:
- аналіз стану навчально-виховної роботи та рівня розвитку вихованів відповідно до завдань позашкільної освіти;
- індивідуальне та групове консультування керівників гуртків з актуальних проблем сучасного позашкілля;
- визначення рівня забезпечення потреб батьків, дітей, громадськості в додатковій освіті, прогнозування змін їхніх освітніх запитів;
- рецензування, редагування методичних посібників, статей, розробка власних методичних рекомендацій, програм, посібників із проблем позашкільної освіти, пропозиції щодо підвищення ефективності навчально-виховної роботи закладу;
- пошук, накопичення, систематизація інноваційних технологій у позашкільній освіті;
- вивчення, узагальнення та поширення кращого педагогічного досвіду з проблем планування та організації роботи дитячих творчих об’єднань ПНЗ;
- підтримка постійних зв’язків із методичними службами різних установ та педагогами-практиками інших типів навчальних закладів.